Skip to main content

Profit.ro: Ultima rămăşiţă a ordonanţei anti-rebate a fost eliminată

 
Publicitate in statii ratbb
Publicitate in statii ratbb

După aproape patru ani de „agonie”. Ultima rămăşiţă a ordonanţei anti-rebate promovată de Guvernul Ponta într-un weekend din 2013, fără să fie dezbătută sau anunţată public ca aprobată, care a afectat bugetele agenţiilor de media, a fost eliminată din legislaţie, în urma votului parlamentarilor, anunţă Profit.ro. Astfel, relaţia dintre părţi va reveni la practica anterioară.

Publicitate

​​Senatul, în calitate de cameră decizională a Parlamentului, a aprobat, cu unanimitatea senatorilor prezenţi, un proiect de lege care anulează prevederile ordonanţei, iar actul normativ urmează a fi transmis preşedintelui Klaus Iohannis pentru promulgare.

Proiectul de lege, aprobat tacit la Camera Deputaţilor, a fost iniţiat de doi deputaţi din ambele centre de putere politică, respectiv unul de la PSD şi unul de la PNL, având astfel sprijinul ambelor partide.

Argumentul este că, în pofida "bunelor intenţii" ale ordonanţei, efectul nu a fost cel scontat, iar profiturile celor mai importante agenţii de media s-au contractat semnificativ, având ca efect reducerea contribuţiilor la buget.

Actul normativ al Guvernului Ponta, promovat sub forma unei ordonanţe de urgenţă cu justificarea că este nevoie de o iniţiativă pentru a dezvolta piaţa audiovizuală din România, prin încurajarea producţiei locale de televiziune şi a investiţiilor în programe locale, şi a combate "corupţia manifestată la nivelul achiziţiei de spaţiu publicitar media", scotea în afara legii rebate-ul, practic banii care se întorceau, în baza unui contract, de la televiziuni la agenţiile de publicitate. Conform sistemului, o sumă din întreaga valoare aferentă publicităţii era restituită de un post TV agenţiei de publicitate.

Amintim că ordonanţa „anti-rebate”, lansată de Guvernul ponta, împiedica practic agenţiile să intermedieze tranzacţiile publicitare.

Astfel, plăţile se făceau de la clientul publicitar direct către postul TV. Mutarea s-a simţit puternic în cifrele de afaceri ale agenţiilor de media, după cum Paginademedia.ro a relatat AICI.

Rebate-ul reprezintă banii care se întorc la agenţii şi clienţi după ce aceştia au achiziţionat un contract publicitar de o anumită valoare. Acesta este considerat unul dintre cele mai importante criterii de împărţire a publicităţii în ultimii ani.
Cum funcţionează rebate-ul?
Dintr-un contract între o agenţie de publicitate şi un post TV de o anumită valoare, o parte din sumă (procente importante) se dă înapoi agenţiei de publicitate.

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
viewscnt

Trimite un comentariu

sus