VIDEO. Staţi prea mult online? Ai uitat de viaţa reală? Un mesaj simplu, spus de Vodafone cu vocea Deliei. De ce a fost aleasă Delia? Cum a apărut campania?
Câteva răspunsuri de la Vodafone pentru Paginademedia.ro.
Fiecare etaj, o altă poveste, aceeaşi finalitate. Pentru cine nu a urmărit povestea din noul clip Vodafone care se defăşoară pe versuri cântate de Delia, este vorba fie de cupluri, fie de grupuri de prieteni care locuiesc împreună, dar sunt despărţiţi de prea multă tehnologie.
O serie de poveşti cu insight cât se poate de real, în noua campanie de brand a Vodafone, şi un teritoriu nou: videoclipurile de brand.
De ce au ales-o pe Delia?
"A fost chiar prima idee de artist. Pentru ca am simtit-o ca fiind deja parte din proiect inainte de a-l demara. Ne-au convins anii de experienta, vocea ei puternica, versatilitatea, capacitatea deosebita pe care o are de a se reinventa mereu si, cel mai important, faptul ca este autentica, reala in tot ce face", spune Laura Barbu, Brand and Marketing Communication Director, Vodafone Romania.
Cine a creat versurile piesei?
"Versurile si conceptul piesei sunt rezultatul colaborarii dintre intreaga echipa de oameni creativi care au dezvoltat campania Vodafone si Delia, care si-a dorit sa se implice creativ in proiect. Este genul de continut pe care vrei sa il urmaresti fara sa te intrerupi pentru a vedea altceva. La doar doua saptamani dupa lansare, spotul campaniei si videoclipul Deliei au trecut de 3 milioane de vizualizari pe YouTube, in total."
Ce vrea Vodafone? Să-i îndemne pe români să găsească un echilibru între viaţa online şi offline.
„Pentru ca mijlocul prin care suntem prezenti in vietile oamenilor este tehnologia, ne-am concentrat in pregatirea campaniei pe a afla unde apare tensiunea cea mai mare intre oameni si tehnologie. Asa am ajuns la nevoia romanilor de echilibru”, a mai spus Laura Barbu.
Campania este semnată de agenţia MRM//McCann Romania, filmările şi producţia videoclipului au fost realizate de MultimediaEst, iar regizorul este: Norton
Înainte de răspunsurile Laurei Barbu, iată clipul integral Vodafone, lansat deja pe TV. Pe TV rulează în variante mai scurte:
Brieful campaniei
Mesajul, directia campaniei si cerintele formulate in brief au plecat de la misiunea Vodafone, aceea de a ajuta oamenii sa-si imbunatateasca si sa-si simplifice viata, prin tehnologie.
Vodafone Romania nu le pune clientilor la dispozitie doar serviciil si produse. Este un partener care le intelege nevoile, se implica, fiind mereu alaturi de ei prin acest sprijin pe care il ofera. Pentru ca mijlocul prin care suntem prezenti in vietile oamenilor este tehnologia, ne-am concentrat in pregatirea campaniei pe a afla unde apare tensiunea cea mai mare intre oameni si tehnologie. Asa am ajuns la nevoia romanilor de echilibru.
Concluzia noastra a fost confirmata si de recentul studiu Unlock „Tredurile la romani in 2018”, despre cum traiesc si gandesc romanii, care indica aceasta nevoie de echilibru. Cea mai puternica tendinta, recunoscuta de 65% dintre participanti, este dorinta de a-si incetini ritmul alert al vietii. Tot mai multi oameni sunt preocupati de bucuriile simple, de ceea ce ii reconecteaza cu a fi umani.
Ideea agenţiei
Este un proiect in care ne-am dorit o abordare diferita, in care noi toti, cei din echipa Vodafone si din agentie, ne-am luat un moment in care sa ne uitam la noi si la felul cum ne comportam in relatia cu tehnologia.
Am adunat lucrurile pe care le-am observat cu totii, bune si mai putin bune: am vazut cum tehnologia este mereu cu noi, ne ajuta sa traim mai bine, sa ne conectam mai repede intre noi, oriunde, oricand si sa ajungem mai departe. Am vazut si cum tehnologia ne indeparteaza uneori de cei dragi, atunci cand o folosim ca sa ne izolam, sa ne pierdem in newsfeed-uri, in goana dupa like-uri, in polemici online fara scop sau pagini fara continut valoros.
Undeva la mijloc gasim echilibrul despre care vorbim in campanie. Solutia a venit natural: „Traieste frumos, inainte de toate.” Simplu spus, mai intai mananca, apoi posteaza, mai intai danseaza, apoi fa streaming video de la concert. Aceasta e reteta.
Cum s-a ajuns la Delia?
A fost chiar prima idee de artist. Pentru ca am simtit-o ca fiind deja parte din proiect inainte de a-l demara. Ne-au convins anii de experienta, vocea ei puternica, versatilitatea, capacitatea deosebita pe care o are de a se reinventa mereu si, cel mai important, faptul ca este autentica, reala in tot ce face. Mesajul nostru nu putea sa ajunga la oameni altfel decat prin glasul unui om autentic, care sa-l spuna pe bune si cu aceeasi asumare pe care o avem noi.
Cine a creat versurile piesei?
Versurile si conceptul piesei sunt rezultatul colaborarii dintre intreaga echipa de oameni creativi care au dezvoltat campania Vodafone si Delia, care si-a dorit sa se implice creativ in proiect. Faptul ca Delia este un artist complet, matur si inventiv, mesajul nostru si suportul echipei de copywriteri au facut ca piesa sa devina imediat un hit. Este genul de continut pe care vrei sa il urmaresti fara sa te intrerupi pentru a vedea altceva. La doar doua saptamani dupa lansare, spotul campaniei si videoclipul Deliei au trecut de 3 milioane de vizualizari pe YouTube, in total.
Cum a fost creat tehnic clipul? Unde s-a filmat?
Tehnic, a fost creat cu foarte mare atentie la detalii si cu implicarea unui numar foarte mare de oameni de productie, creatie de continut digital si publicitate. Fiecare dintre cele sase apartamente care apar in clip au fost construite „real” in studio, apoi reunite sub forma unei cladiri cu mai multe etaje, prin care te poti misca dand scroll, dupa cum iti place, in propriul ritm.
De filmat, s-a filmat in Romania. Partea de cautare a regizorului potrivit a fost cea mai dificila deoarece era nevoie de o aliniere armonioasa a abordarilor pentru videoclipuri muzicale, cinematografie, entertainment si stropul de publicitate. Parea un brief imposibil, dar l-am privit ca pe o provocare.
Vodafone spune in comunicatul ce anunta campania de brand: „Seria de secvente video are scopul de a sustine conversatia pe tema prezentei tehnologiei in viata oamenilor si de a inspira filozofia unei vieti echilibrate.” Cum va continua concret sa incurajeze viata echilibrata? Ce urmeaza ca parte a acestei campanii?
Urmeaza partea in care continutul creativ va continua sa inspire clientii sa-si gaseasca mereu echilibrul, asa cum il simte fiecare: intre munca si viata personala, intre responsabilitatile de fiecare zi si distractie, intre viata reala si cea digitala. Vodafone pune viata pe primul loc si plaseaza tehnologia in slujba acesteia. Acest mesaj speram sa inspire si sa aiba un impact pozitiv in viata clientilor nostri, prin toate proiectele, campaniile, ofertele pe care le propunem. Vom comunica detaliile viitoarelor proiecte pe masura ce vor deveni disponibile.
Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
asta spune și Vodafone despre internet.
Ce brand ar vrea să aibă drept clienți niște alcoolici?
Dar niște ciudați care își neglijează viața din pricina internetului?
Brandul te vrea printre clienții lui dacă ești un om productiv și dacă viața ta merită trăită.