Căutarea vocală pe mobil, conţinutul personalizat pentru consumatori şi noul limbaj de tip emoji sunt doar câteva dintre trendurile consumului de publicitate pe dispozitive mobile în 2016, potrivit unui raport de ZenithOptimedia în parteneriat cu GlobalWebIndex.
Potrivit raportului The Mobile Imperative, până în 2018 tinerii din întreaga lume vor petrece mai mult timp accesând internetul prin intermediul dispozitivelor mobile, faţă de accesul pe baza tuturor celorlalte dispozitive.
Paginademedia.ro prezintă cele zece trenduri ale consumului de publicitate pe dispozitive mobile în 2016.
Trend 1 - De la text la voce: cautarea vocala revolutioneaza experienţa mobila
Cautarea vocala este disponibila de aproape opt ani, dar putini consumatori folosesc in mod regulat aceasta facilitate. Insa trecerea de la browserele mobile la aplicaţii si progresul tehnologic care a contribuit la cresterea usurintei si a sigurantei de folosire a acestei facilitati, sunt factori care vor propulsa cautarea vocala in 2016. Pentru branduri va fi necesara o reevaluare a strategiilor de cautare pentru a beneficia de modul diferit in care oamenii isi vor vocaliza cautarile.
Trend 2 - Continut personalizat pentru consumatorii mobile
Odata cu cresterea popularitatii adblocking-ului si a ineficientei bannerelor mobile, anticipam ca publicitatea nativa va deveni un mod tot mai important de relationare cu consumatorii. Continutul publicitar de natura nativa se adapteaza la forma şi funcţia mediului editorial in care apare. Brandurile vor avea nevoie sa evalueze modificarile necesare procesului creativ pentru a introduce componenta nativa ca parte esentiala a strategiei lor de marketing.
Trend 3 - Inteligenta de tip emoji: Brandurile vorbesc noul limbaj mobil
Emoji - imaginile digitale sau pictograme care exprima o idee sau emotie - devin parte a limbajului consumatorului mobil. Pentru generatia Millennials, emoji reprezinta limbajul prezentului si totodata o oportunitate. In timp ce unii oameni nu interpreteaza corect caracterele, limbajul emoji transcende granitele culturale şi lingvistice, ceea ce pentru branduri este un mod nou şi autentic de a interactiona cu cei din aceasta generatie.
Trend 4 - Mesajul este mediul: Brandurile folosesc mesageria instant pentru a interactiona cu consumatorii
Pe masura ce Generatia Millennials şi Generaţia Z isi pierd interesul pentru retelele de tip Facebook şi Twitter, aplicaţiile de mesagerie instant devin platforma preferata de acestia, in paralel cu cresterea interesului tinerilor consumatori fata de relatiile personale cu grupuri specifice de prieteni şi de familie. Pentru branduri, mesageria instant este o cale pentru crearea de noi experiente personalizate si interactive cu sanse ridicate de conversie.
Trend 5 - M-commerce umanizat: Shopping-ul personalizat la dispozitia maselor
In timp ce mobilul prezinta o multitudine de noi oportunitati digitale, creste nemultumirea consumatorilor fata de serviciile automatizate de recomandare. Ceea ce cauta acestia este un tip de personalizare cu o amprenta umana. ZO se asteapta ca serviciile de tip concierge sa se raspandeasca dincolo de moda si retail la noi categorii in 2016, democratizand experienta de shopping personal. Mai multe branduri high-street din Europa introduc programari gratuite de styling personal, care pot fi usor rezervate prin intermediul internetului mobil. Ne asteptam ca aceasta combinatie de personalizare mobil si in-store sa creasca in 2016.
Trend 6 - Portofelul Virtual: O noua platforma de marketing
Portofelul Virtual - tehnologia care permite consumatorilor sa plateasca in-store pentru produse şi servicii prin intermediul telefoanelor mobile - va deveni o noua platforma de marketing a anului 2016. Pe parcursul ultimului an au fost lansate optiuni de gazduire a portofelelor virtuale - Apple Pay şi Android Pay - care promit sa evolueze in adevarate platforme de marketing, oferind atat servicii, cat si continut de brand. China este deja un reper, oferind servicii adiacente celor de plata, cum ar fi cupoanele, programe de loialitate si posibilitatea impartirii notei de plata.
Trend 7- 3 este un numar magic: imprimarea 3D la dispozitia maselor
ZO considera ca imprimarea 3D va revolutiona in urmatorii doi ani procesul decizional al consumatorilor, devenind o metoda mai rapida si mai eficienta de personalizare a produselorin funcţie de preferintele individuale. Pe masura ce tehnologia avanseaza şi devine mai ieftina, ne asteptam ca piata de imprimare 3D sa creasca de patru ori pana in 2020 (sursa: Forbes). Pentru branduri apare astfel oportunitatea de a livra produsele cu costuri mai reduse si mai rapid şi pentru a oferi consumatorilor o experienta de brand cu adevarat personalizata.
Trend 8 - Noi spatii de brand: Experientele Retail pentru consumatorul mobil
Mai multe branduri se folosesc de spatii fizice temporare in care consumatorii nu doar cumpara, ci beneficiaza si de experiente. Aceste spaţii vor permite consumatorilor sa interactioneze fizic cu brandurile descoperite prin intermediul internetului mobil sau cu care au interactionat mai intai virtual. Cumparatorii pot face cu usurinta achizitii oricand, oriunde, dar acest lucru rareori le confera sansa descoperirilor. Spaţiile pop-up le permit brandurilor sa ii surprinda pe consumatori si sa interactioneze intr-o maniera relevanta cu acestia.
Trend 9 - Servicii oferite catre m-shopper: Livrari non-stop
Cumparatorii on-line au din ce in ce mai multa nevoie de livrari mai rapide şi mai convenabile. ZO considera ca noile tehnologii şi creşterea economiei de tip colaborativ vor permite brandurilor sa expedieze comenzile eficient si intr-un ritm adaptat la programul si stilul de viata al cumparatorilor.
Trend 10 - Realitatea Mobila: Experiente augmentate, in mişcare
ZO crede in transformarea realitatii virtuale şi augmentate intr-o experienta de consum pentru mase, gratie lansarii de noi tipuri de casti mai ieftine şi avansul aplicaţiilor mobile pentru realitatea virtuala. Mai multe smartphone-uri sunt proiectate tinand cont de conceptul de realitate virtuala, astfel ca dispozitivele mobile vor deveni principalul motor al experienţelor de tip VR. Iar VR este deja un nou mod in care consumatorii beneficiaza de experiente video de pe smartphone-uri. ZenithOptimedia a lansat pe Facebook primul video publicitar 360 de grade in Marea Britanie pentru Nestlé.
Despre Zenith Optimedia
ZenithOptimedia este o retea internationala de servicii media, ce detine 250 de birouri in 74 de tari. Face parte din Publicis Groupe, al treilea grup de comunicare la nivel global, clasat pe locul doi la nivel international in categoria grupurilor de consultanta si media buying.
Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
Trimite un comentariu