COMUNICAT. Procesul de achiziţionare a unei locuinţe reprezintă o provocare pentru anumite persoane. Este important să ai în vedere cât mai mulţi factori atunci când te gândeşti să faci pasul de a achiziţiona o locuinţă.
Pentru un plus de siguranţă, este bine să apelezi la serviciile de consultanţă ale unui avocat, astfel încât să eviţi apariţia situaţiilor greu de gestionat.
Iată care sunt detaliile pe care este indicat să le verifici înainte de a achiziţiona o casă sau un apartament!
Nota Paginademedia.ro: În secţiunea COMUNICATE sunt prezentate comunicatele companiilor care se înscriu, pe baza unui abonament plătit.
1. Stabileşte bugetul
Pentru a te organiza mai uşor, mai întâi stabileşte bugetul pe care eşti dispus să îl aloci achiziţionării locuinţei. În cazul în care te gândeşti să faci un împrumut, se recomandă să realizezi un calcul pentru creditul imobiliar.
Acesta se face în mod personalizat, iar cu ajutorul informaţiilor obţinute în urma calculului te poţi orienta mai uşor către tipul de locuinţă pe care ţi-l doreşti.
În acest sens, poţi apela fie la sprijinul unui specialist din cadrul băncii, fie la un calculator online. Este posibil să faci mai multe simulări cu ajutorul cărora să ai o viziune mai clară asupra ratelor şi a perioadelor de rambursare.
2. Informează-te despre documentele necesare
Există patru categorii mari de documente pe care va trebui să le deţii în momentul în care vei achiziţiona o locuinţă, indiferent de caracteristicile acesteia:
● Actele doveditoare ale statusului de proprietar şi dreptul acestuia de a vinde locuinţa respectivă - de regulă, este vorba despre documentele de vânzare-cumpărare sau cele de moştenire, însoţite de cartea de identitate a vânzătorului;
● Cele care atestă că locuinţa are statusul legal - cartea funciară, certificatul fiscal, actele cadastrale (cadastrul şi intabularea), releveul;
● Documentele prin care se dovedeşte calitatea tehnică a locuinţei - expertiza tehnică şi certificatul energetic, iar în cazul caselor este nevoie şi de autorizaţiile de construcţie, de procese verbale ce atestă recepţia la finalizarea construcţiei.
Uneori, pot fi necesare şi acte adiţionale, precum un raport de evaluare autorizat, dacă finanţarea locuinţei are loc prin credit bancar. Acest detaliu referitor la evaluare nu se impune, dar oferă mai multă claritate asupra situaţiei clădirii respective;
● Actele cu ajutorul cărora se asigură transferul casei sau apartamentului în cauză. Aici este vorba despre toate documentele care pot fi necesare între vânzător şi cumpărător înainte şi după semnarea actului de vânzare-cumpărare.
De exemplu, pot fi necesare acte în care să se menţioneze condiţii, termene de plată, termenul de predare a locuinţei şi ce este inclus în ea. Ultimul act necesar va fi un proces verbal ce se va semna în ziua în care noul proprietar va primi cheile locuinţei.
3. Verifică ultimele facturi
Un detaliu care scapă multora din vedere este verificarea ultimelor facturi ale utilităţilor, în privinţa locuinţelor vechi. Este întotdeauna bine să verifici aceste facturi, deoarece poţi descoperi că există unele neachitate, iar ulterior vei fi nevoit să le achiţi tu, în calitate de noul proprietar.
Pentru a evita o astfel de situaţie nedorită, acordă atenţie facturilor şi verifică-le să aibă plata făcută la zi. În cazul locuinţelor noi, situaţia este mai simplă, deoarece nu există facturi anterioare.
4. Acordă atenţie contractelor de branşare
La fel ca în cazul facturilor utilităţilor, este important să te uiţi şi peste contractele de branşare, în situaţia în care cumperi o locuinţă veche.
Este posibil ca foştii proprietari să se fi debranşat de la gaze sau energie electrică, de exemplu, iar tu vei fi nevoit să achiţi rebranşarea. Acest fapt va însemna un cost suplimentar adăugat bugetului pe care îl ai pregătit pentru achiziţionarea locuinţei.
În cazul locuinţelor noi, consultă dezvoltatorul pentru a vedea dacă în preţul locuinţei este încadrată şi branşarea. Este posibil să suporţi separat cheltuielile necesare, astfel că este mai bine clarifici de la început situaţia. Unii dezvoltatori preferă să nu se implice în procesul de branşare.
5. Ia-ţi timp suficient pentru a cântări deciziile
Este bine să nu te avânţi când vine vorba despre un eveniment atât de important precum achiziţionarea locuinţei. Verifică timp de două sau trei săptămâni ofertele de pe piaţa imobiliară din zona care te interesează, pentru a te informa corect asupra preţurilor.
O decizie luată impulsiv de poate împinge spre o direcţie pe care să o regreţi ulterior.
Aşadar, este important să nu te grăbeşti să îţi achiziţionezi locuinţa. Acordă atenţie celor cinci detalii pe care ţi le-am prezentat şi, pentru o măsură în plus de siguranţă, discută cu un specialist.
Ce este secţiunea COMUNICATE:
În secţiunea COMUNICATE sunt prezentate comunicatele companiilor care se înscriu, pe baza unui abonament lunar. Este deschisă atât companiilor, cât şi free-lancerilor care doresc să îşi promoveze serviciile pe care le oferă.
Detalii, la [email protected]
Autor: Comunicat publicitatepaginademedia.ro
Trimite un comentariu